"Senaste nytt" eller nåt... =)

Har sett lite filmer nu igen. Ska uppdatera när jag har tid =)
Har dessutom tänkt lägga till vilka skådespelare som spelar gayrollerna =)

Nu finns det en Hej gay tjej-klubb på Qruiser =)


Har fixat typ en systerblogg där jag kommer lägga in filmklipp och länka dem härifrån

Hittills kan du se Nikki and Nora, Skins och Greys anatomy


Filmer och serier jag ♥Rekommenderar =)

//Ragnhild

lördag

Skins USA

Gay - 3 Kärlek - 2 Närhet - 4 Story - 2 Utförande - 3 Helhet - 1 (3)

Vem kom på "snilleblixten" att göra en amerikansk serie av en serie som går i UK?
Förstår inte amerikanerna brittiska? Och att dessutom göra avsnitten mer eller mindre exakt lika. Nej jag skulle sluta serien OM det inte hade varit för att de bytt ut en karaktär. Tea är USAs motsvarighet för Maxxie, gaykillen. Dvs, i motsats till UKversionen har US en lesbisk i första säsongen. *gillar* Så om du inte sett UKversionen eller om du står ut med upprepningar så är serien sevärd. (betyget 1 får den för att det är så fånigt att upprepa en story på det här sättet, 3 får den för att Teas skull och för att grundstoryn håller)

Uppdatering: Det blir bättre. Nu är den sevärd. Om man ignorerar avsnitten där de härmar allt =)

4 kommentarer:

  1. nu har jag inte sett någon av versionerna till skins, men har alla avsnitt av den brittiska som jag tänkt titta på...nångång.
    men håller absolut med dig att det är så himla fånigt av amerikaner att göra egna versioner av serier som redan är bra. ett annat exempel är ju queer as folk. pinsamt att titta på när de gjorde de första säsongen exakt likadan med typ samma repliker, total rip-off! urgh. sen gjorde ju inte britterna mer än 2 säsonger och den amerikanska höll på i 5, och tillslut blev ju den bra. men kunde ju gjort ett eget koncept från början liksom...

    SvaraRadera
  2. Håller med. Fåniga fasoner! Enjoy brittiska versionen. Köpte dvdboxen nyligen. Bra serie =)
    Queer as folk har jag sett lite av men det var för mycket killar för min smak. Får se om jag orkar se klart den nån gång =)

    SvaraRadera
  3. ja, det är ju mest fokus på bögarna i queer as folk, men jag tycker dom är så söta - speciellt emmmet! :)
    i den amerikanska versionen är det faktiskt lite mer fokus på flatparet, inte jättemycket men en aning och det är fint. :)

    ska nog ta mig ett litet maraton med skins nu så jag kommer in i serien nån gång :P

    SvaraRadera
  4. Ja precis. Får se det nån gång... Båda versionerna =)

    Gört. s3 och 4 är bättre. Men jag tyckte 1 och 2 var rätt bra när jag såg om serien... =)

    SvaraRadera